donderdag 27 januari 2011

Volksfilms

Direct nadat de mediahype rondom de Coen Brothers, The Complete Collection startte, bestelde ik het online bij de Volkskrant webwinkel. Ik had geen zin elke week hijgend bij de detailhandel de dvd van de week op te halen, met de kans op "helaas, uitverkocht", vandaar. Aan de prijs kon het ook al niet liggen, krap 70 euro voor veertien films, gestoken in een prachtig vormgegeven doch informatief boek.


Daags na de bestelling kreeg ik een mailtje dat het boek tijdelijk niet leverbaar was. Afgelopen zaterdag lag het boek en The Big Lebowski in de winkel. Na enig aandringen bij voornoemde webwinkel vernam ik dat het boek deze week via TNT zou worden opgestuurd, ik kon het met track & trace volgen. Daar zag ik dat het vanuit Moerdijk zou worden opgestuurd. Het was gelukkig niet in vlammen opgegaan. 

Dit zijn de veertien films
  1. Blood Simple (1984)
  2. Raising Arizona (1987)
  3. Miller's Crossing (1990)
  4. Barton Fink (1991)
  5. The Hudsucker Proxy (1994)
  6. Fargo (1996)
  7. The Big Lebowski (1998)
  8. O Brother, Where Art Thou? (2000)
  9. The Man Who Wasn't There (2001)
  10. Intolerable Cruelty (2003)
  11. The Ladykillers (2004)
  12. No Country for Old Men (2007)
  13. Burn After Reading (2008)
  14. A Serious Man (2009)
Eén van mijn favoriete films (ever) is Fargo, met een prominente rol voor Steve Buscemi, die verder al schitterde in o.a. Monsters Inc.(!), Reservoir Dogs, The Soprano's en nu in Boardwalk Empire. Komende veertien zaterdagavonden hebben wij weer wat te doen!