zaterdag 24 oktober 2009

Tickets to ride

Ik ben niet meer zo'n concertganger. De laatste keer was met Eric, Steve Earle & the Dukes in Nighttown, november 2005. Diezelfde Eric was twee jaar geleden naar het concert van Paul McCartney geweest, in het GelreDome. Dat was de verlenging van Back in the U.S. tour. Ik ben niet gegaan, omdat ik bang was dat het zou tegenvallen. Tsja. Na het zien van de gelijknamige DVD zag ik mijn fout in. We worden er niet jonger op en ik had me voorgenomen dat ik, als Sir Paul zich in Nederland zou vertonen, wèl zou gaan. Net na het uitkomen van de Beatles Remastered begon Carla er ook al over. Eergisteren werd bekend dat er weer een Europese minitoer op stapel stond en dat hij weer acte de présence zou geven in het GelreDome. Wij natuurlijk enthousiast en Mariska en Laura zagen het wel zitten om mee te gaan.

Vanmorgen lag ik dus in mijn spreekwoordelijke slaapzak voor de computer om klokslag 10.00 uur vier kaartjes te kunnen scoren. Bankpas en creditcard in de aanslag. Liever geen staanplaatsen op het veld en ook niet te hoog. Om exact één voor werd de button op LiveNation actief en kon ik meteen bestellen. Het is vak 120 geworden, plaatsen 105 t/m 108. Ingang K (Ingang Oost, zeg maar). Geen centje pijn qua overbelast of andere perikelen. Betaald met iDEAL en zelf de tickets geprint. Je weet maar nooit met het explosieve TNT van tegenwoordig. Nu nog zes weekjes slapen en dan is het zover...