dinsdag 27 oktober 2009

In vitro

Om de verveling te verdrijven heb ik vandaag de vitrine met Kuifje modelauto's, die elk corresponderen met een scène uit een Kuifje stripverhaal, verplaatst van de slaapkamer naar het kantoortje. Ik had al een tijdje geen nieuwe meer ontvangen, dus ik vermoedde dat ik inmiddels alle autootjes had. Ik nam de gelegenheid te baat eens te controleren of dat waar was. Er zijn 70 auto's, ik heb er 67, dus er ontbraken er drie. De ontbrekenden zijn: de Rode Bolide*, Alcazars Chevrolet en de Witte Amilcar* (dit is de laatste uit de serie dus die komt misschien nog). Ik zal die andere op één of andere manier alsnog te pakken moeten zien te krijgen.

Tijdens het sorteren viel me trouwens op dat de leeftijd van de modellen zo'n beetje af te lezen is aan de manier waarop de koplampen zijn bevestigd. Er zijn vier periodes, van oud naar jonger, in de vitrine van boven naar beneden.

De koplampen zitten bevestigd:
  1. op een stang voor de radiateur;
  2. op het spatbord;
  3. aan de motorkap;
  4. in, naast of boven de grille.

Peugeot 403 Taxi
* Dezen heb ik inmiddels ontvangen.