donderdag 15 oktober 2009

Internationaal geldverkeer

Vandaag werd onze brievenbus opgeschrikt door een enveloppe van het Parket van de Procureur des Konings, afdeling Politierechtbank, residerende aan de Opgeëistenlaan (sic!) te Gent, België. Nadat ik de enveloppe met trillende handen had opengemaakt, maakte ik kennis met het kromme Nederlands onzer Zuiderburen. Na drie keer lezen bleek, dat ik op 8 mei 2009 een zeker bord C43 met daarop vermeld een niet nader genoemde snelheidslimiet heb overschreden. Of ik ter compensatie en op straffe van vervolging door de Rechtbank 60€ over wil maken! Het was de dag dat we naar Celma en Robert in Normandië reden. Normaal is 8 mei, hoewel geen officiële feestdag (Bevrijdingsdag), een vrije dag voor de meeste ambtenaren. De flitsers stonden wel gewoon aan, heb ik het vermoeden.

Dat geld heb ik inmiddels via internet overgemaakt aan het Ontvangstkantoor der Penale Boeten, eveneens te Gent. Hiervoor moest ik wel weer een kleine studie doen, omdat geld overmaken naar het buitenland gepaard gaat met termen als BIC-begunstigde en IBAN-nummer, zoals op het overschrijvingsbulletin staat vermeld. Het is wonderwel gelukt en heb de betaling maar een week voor de vervaldatum datum geagendeerd, want je wilt toch niet meemaken dat de Gendarme je van het bed komt lichten...