vrijdag 16 april 2010

Harde regen

Heden ten dage wordt Europa geteisterd door de IJslandse Aswolk, de Harde Regen van dit millennium. In het vorige was Bob Dylan's Hard Rain een metafoor voor alle ellende dat ons ten deel zou vallen. Ik maakte ermee kennis op de Concert for Bangla Desh driedubbelelpee uit 1971 van George Harrison & Friends. Destijds vond ik het kattengejammer van Ravi Shankar mooier. Wijsheid komt echter met de jaren en, geholpen door mijn vrienden Eric en Aad, ben ik Bob Dylan meer gaan waarderen. Aad heeft een verzamel-cd'tje voor me gemaakt met zijn favoriete nummers en Eric dacht mij op slinkse wijze te indoctrineren door een aantal zeldzame opnamen van Bob Dylan met The Beatles ter beschikking te stellen. Het heeft geholpen!


Vandaag liep ik toevallig met Carla door de MediaMarkt waar mijn oog viel op DYLAN uit 2007 met 50 nummers uit bijna evenzovele jaren Bob Dylan geschiedenis. Het is een Limited Edition - DeLuxe Box Set met daarin 3 cd's verdeeld over de jaren 60, 70/80 en 90/0. Het bijzondere is dat de cd'tjes bedrukt zijn als waren het mini-elpeetjes, wat op zich niet zo bijzonder is, maar dan ook met een zwarte onderkant! Verder een boekje en tien collector cards. De prijs was 16,99 euro, wat neerkomt op 34 cent per track. Daar kan iTunes niet tegenop!




Zelfde ontwerper?