donderdag 8 april 2010

Verzamelwoede

Een weekje geleden heb ik bij Stichting AAP inzamelzakjes voor inktpatronen en mobiele telefoons aangevraagd. Vandaag werden ze, geheel onverwacht in een enveloppe met begeleidende brief van Eeko©, bezorgd. Ik had er nog nooit van gehoord, maar Eeko© blijkt een soort overkoepelende organisatie te zijn die dit werk doet voor bijvoorbeeld het Wereld Natuur Fonds of Diergaarde Blijdorp. In het logo een eek(h)o(orn), verzamelaar bij uitstek.
 
De bezorgde zakjes zijn wel degelijk ten behoeve van de Stichting AAP. Wat wel jammer is dat alleen inktpatronen van HP, Canon en Lexmark mogen worden opgestuurd. Dus niet van andere fabrikanten of vreemdmerken als HEMA en Wecare. Ik vermoed dat de inktpatronen naar de respectievelijke fabrikanten worden doorgestuurd en dat die er dan voor betalen.

Het is sowieso aan te raden originele inktpatronen te gebruiken. De kwaliteit is superieur en je behoudt garantie op de printer. Sommige fabrikanten pikken het niet als je vreemd gaat. Qua telefoons is men minder kieskeurig. Maar waar heb ik nou mijn oude mobieltjes gelaten?