dinsdag 20 april 2010

Wheel of Unfortune

Ik verbaas me nergens meer over. Het ging zo: overmorgen vliegen Mariska en ik naar Berlijn voor een lang weekend aldaar. Het kan zijn dat er niet gevlogen wordt, zodat we moeten uitwijken naar een ander vervoermiddel: de auto. Vandaag wilde ik de tank volgooien en de banden op spanning brengen, inclusief die van het reservewiel. Die hangt onder de laadvloer en kun je met een lier laten zakken. Het voelde wel heel licht aan en toen ik onder de auto keek: geen reservewiel. Sta je toch een beetje beteuterd te kijken!

Ik bedacht dat vier weken geleden de achterbumber is vervangen, dus misschien wist die garage meer. Daar keek men zo mogelijk nog beteuterder, want voor die werkzaamheden wordt het reservewiel helemaal niet verwijderd! We speculeerden wat er allemaal gebeurd kon zijn maar ze konden mij niet verder helpen. Om ze nu van diefstal te beschuldigen ging mij ook te ver. De Peugeotdealer vond het ook een raar verhaal en raadde mij aan in ieder geval een nieuw wiel inclusief krik, wielsleutel, huis, steunplaat en band te bestellen. Totale kosten: 266,32€. Nu maar hopen dat er gevlogen wordt of dat de bestelling uiterlijk donderdagochtend binnen is. Men heeft namelijk beloofd mij dan met voorrang te helpen.