zaterdag 10 april 2010

Yes we Canon

Tweeënhalf jaar heb ik met mijn huidige camera, de Sony Cybershot DSC-W90, gedaan. Op zich een prima cameraatje, maar het optisch zoombereik is 'slechts' 3x, en dat is toch ontoereikend. Maar ja, een nieuwe, liefst met 12x zoom is niet goedkoop. Zoals gewoonlijk wachtte ik mijn kans af. Tot vandaag, want Eneco verblijdde ons met een eindafrekening die een stuk lager was dan verwacht en we kregen een aardig bedrag terug. Een uur later zat ik op de fiets richting Kamera-Express in Capelle aan den IJssel. Daar had ik goeie verhalen over gehoord maar ik was er nog nooit geweest. Het zit verstopt op een bedrijventerrein. Het was er stervensdruk en ik moest 17 klanten voor mij dulden.

Thuis had ik al een korte lijst gemaakt en een van die camera's werd ook aanbevolen: de Canon PowerShot SX200 IS. Het is een compact apparaat met genoeg nuttige fotografische opties maar zonder idiote als 7.1 dolby surround of glimlachdetector. Optische zoom: 12x en 12 megapixel resolutie. Hier kan ik toch wel een paar jaartjes mee vooruit. Ik heb meteen een bijpassend Canon tasje, extra accu en een SanDisk 8GB SDHC-card gekocht.

Carla gaat de Sony gebruiken. Worden er eindelijk ook eens foto's van mij gemaakt!


De hele set

NB-5L


DCC-750