donderdag 1 september 2011

Weer vooruit

Tot mijn verbazing doen wij al acht jaar met De Peus. Gezien mijn reputatie op dit gebied een hele prestatie. Na 120.000km of acht jaar is het tijd voor een grote beurt. Volgende maand is het dus zover, er staat alleen 'slechts' 109.000km op de teller. Aangezien we binnenkort naar Portugal rijden vond ik het verstandig één en ander, zoals de APK, vóór die reis uit te laten voeren. Die 120.000km grens geldt trouwens ook voor het vervangen van de distributieriem, of na tien jaar. Aangezien komend jaar die magische kilometergrens sowieso zal worden overschreden, heb ik besloten de distributieriem nu al te laten vervangen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Vorig jaar overwoog ik een nieuwe, kleinere auto te kopen. Helaas is dat financieel niet haalbaar, dus blijven we de Oude Schicht, zoals ik De Peus ook wel eens in een sentimentele bui noem, vertroetelen. Over twee jaar weer een beurt...

Viaduc de Millau, 11 november 2010